divendres, 12 de juliol del 2013

Ametlles Garapinyades

L'altre dia organitzant retalls de receptes, vaig trobar amb un trosset de paper aquesta recepta d'ametlles garapinyades, recordo completament el dia que vaig copiar-la a casa de la meva mare, vaig treure-la d'un llibre que ara mateix no recordo el nom, però l'hi haig de demanar que em deixi fer ullada de nou, perquè crec recordar que hi havia receptes molt llamineres.
 Només en veure la recepta em va venir de cop aquesta olor tant peculiar i els records d'infantesa, quan estiuejàvem  i el meu pare cada dia em comprava una paperina d'ametlles, i jo més feliç que un anís me la cruspia passeig avall.


 Ingredients
  • 1got d'ametlles crues amb pell
  • 1got d'aigua
  • 1got de sucre
Procediment

Posar tots els ingredients amb un cassó al foc, remenem
Deixar  al foc alt i anem remenant fins que espesseixi i quan comenci a fer bombolles i espetegar (uns 12 minuts aproximadament), treurem del foc, i remenem varis minuts a fora del foc fins que el sucre quedi d'un color blanc rosat farinós.
Tornem a posar al foc i  remenem lentament i el sucre s'enganxara a l'ametlla i es torna de color caramel.
Després de la caramel.lització tirar les ametlles damunt del marbre i desenganxar abans que es refredin.
Un cop fredes guardar en pots de vidre.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...